Foreningens formål er
ved den til enhver tid valgte
formand at arbejde for, at åen
forbliver fiskeplads, og at åen
fortsat er åben for lystbådssejlads.
Som medlem kan enhver optages der
har en jolle/motorbåd, såfremt man er godkendt af bestyrelsen.
Alle kan optages som passivt medlem
og komme på venteliste til en bådplads.
Medlemmer der får tildelt bådplads,
betaler et engangsbeløb.
Bådens længde må højest være
17 fod=5,20 meter.
§ 1: Foreningens navn, hjemsted og formål:
Foreningens navn er: Lindholm Å Bådelaug
Foreningen er stiftet: 15.juni 1995
Foreningens hjemsted er: Ved den til enhver tid valgte formand
Foreningens formål er: At arbejde for at åen forbliver fiskeplads, At
arbejde for at åen fortsat er åben for lystbådssejlads.
§ 2: Medlemmer:
Som medlem kan optages enhver, der har en jolle/motorbåd, såfremt de er
godkendt af bestyrelsen og endvidere kan enhver optages som passivt
medlem og komme på venteliste.
Medlemmer der får tildelt bådplads, betaler et engangsbeløb
Bådens længde må højst være 17 fod, = 5,20 meter.
§ 3: Kontingent:
Kontingentet fastsættes på den årlige generalforsamling og betales senest
ved generalforsamlingen. “Et aktivt medlem skal kunne fremvise en
ansvarsforsikring”
§ 4: Ind-/udmeldelse:
Medlemskab opnås ved indbetaling af kontingent. Medlemskabet ophører
ved skriftlig udmeldelse til formanden, eller ved kontingentrestance efter
generalforsamlingen.
§ 5: Eksklusion:
Dersom nogle af foreningens medlemmer åbenlyst handler imod
foreningens interesser, overtræde foreningens vedtægter eller på
anden måde viser grov ukammeratlig optræden,
kan foreningsbestyrelsen ekskludere det pågældende medlem.
Et ekskluderet medlem har ret til at få behandlet eksklusionen på
først-kommende generalforsamling, hvor det ekskluderede
medlem har taleret, men ingen stemmeret.
§ 6: Den ordinære generalforsamling, indvarsling og afholdelse:
Den ordinære generalforsamling afholdes årligt i 1. kvartal og
indvarsles senest 14 dage før generalforsamlingens afholdelse, ved
opslag i klubhus, pr. brev / mail
Forslag som ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være
formanden i hænde senest 8 dage før generalforsamlingens
afholdelse. Standerhejsning vil fortsat være 1. lørdag i april måned
§ 6a:
Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed.
Dagsorden fastsættes af bestyrelsen og skal mindst omfatte
følgende punkter:
1. Valg af dirigent
2. Bestyrelsens beretning
3. Regnskab ved kassereren
4. Indkomne forslag
5. Valg af Formand lige år.
6. Valg af Kasserer ulige år.
7. Valg af bestyrelsesmedlemmer 3 i lige år 2 i ulige år og 2
suppleanter hvert år.
8. Valg af 2 revisors skiftevis i lige og ulige år.
9. Valg af revisorsuppleant hvert år.
10. Eventuelt
§ 7: Ekstraordinær generalforsamling:
Ekstraordinær generalforsamling afholdes, når bestyrelsen føler det
påkrævet, eller når mindst 1/3 af de stemmeberettigede medlemmer ønsker
det.
Ved ønske om ekstraordinær generalforsamling skal en motiveret
dagsorden medfølge.
Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling skal ske med mindst 14
dages varsel.
§ 8: Afstemningsregler:
Kun aktive medlemmer der har betalt kontingent og som er til stede har stemmeret.
§ 9: Bestyrelsen:
Bestyrelsen består af mindst 5 medlemmer og vælges i overensstemmelse
med § 6a og § 8. Bestyrelsens medlemmer vælges for en 2-årig periode, og
afgår med halvdelen hvert år – suppleanten vælges for et år ad gangen.
Foreningen tegnes af formanden eller et flertal af bestyrelsen.
Bestyrelsen konstituerer sig senest 14 dage efter generalforsamlingen, med
næstformand og sekretær.
§ 10: Bestyrelsesmøder:
Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden, men har pligt til at tage
beslutningsreferat.
Bestyrelsen skal mindst holde møde hvert halve år, eller når formanden
eller et bestyrelsesmedlem finder det nødvendigt.
Når et bestyrelsesmedlem udebliver fra to på hinanden følgende
bestyrelsesmøder uden at melde afbud, kan bestyrelsen indkalde
suppleanten.
§ 11: Medlemmernes ansvar og forpligtelser:
Ansvar:
Foreningens medlemmer
- har ikke økonomiske forpligtelser ud over foreningens
kontingent
- har ikke krav på nogen del af foreningens midler eller
udbytte af nogen art
Forpligtelser:
- Det er medlemmernes pligt at rette sig efter bådinspektørens
anvisninger.
- Det er hvert medlems pligt at arbejde i foreningens interesse.
- Det er medlemmernes pligt at holde orden og ryddeligt omkring
pladsen.
- Medlemmerne har pligt til at arbejde med fælles opgaver.
Arbejdet fordeles i teams og alle medlemmer skal være med i et af
disse.
- Såfremt der ikke ydes en arbejdsindsats, har bestyrelsen ret til at
indkræve gebyr/ bod (x, kr. pr. time, dog max. 1.000,-kr. pr. år.)
§ 12: Regnskab:
Regnskabsåret følger kalenderåret.
Regnskabet revideres en gang årligt af de på generalforsamlingen
valgte revisorer.
Revisorerne har ret til uanmeldt revisionsbesøg ved kasseren.
§ 13: Vedtægtsændringer:
Ændringer i vedtægterne kan kun finde sted ved en
generalforsamling og kræver 2/3 flertal.
Vedtagne ændringer skal være medlemmerne tilgængelige i
klubhuset senest 14 dage efter vedtagelsen
§ 14: Opløsning af foreningen:
Foreningens opløsning kan kun finde sted efter at være vedtaget på to på
hinanden følgende generalforsamlinger med 2/3 flertal.
Det skal fremgå af indkaldelsen, at foreningen ønskes opløst. Der skal
være mindst 14 dage mellem de 2 generalforsamlinger.
Ved opløsning af foreningen tilfalder foreningens midler Aalborg
Kommune, til kulturelle formål.
§ 15: Bådinspektør:
Bådinspektøren udpeges af bestyrelsen.
Bådinspektørens opgaver:
- Kontrollere at bådene bærer tydeligt nummer
- Kontrollere at ordensreglerne overholdes
- Kontrollere at rus pæle og andet grej opbevares inden for de
afmærkede områder
- Kontrollere at bådene ikke ligger på slæbesteder, gangstier mm.
- Kontrollere at bådene tømmes for vand og renholdes.
- Kontrollere at siv ved bådpladsen klippes efter de aftalte normer og til
aftalte dato.
- Kontrollere at broen ud for bådpladsen renses og smøres ind efter de
aftalte normer og til aftalte dato.
Det er bådinspektørens pligt at indberette til bestyrelsen, hvis et medlem
overtræder ovennævnte.
Bådinspektør:
Hormoz Majnounian
TLF: 24 94 83 38
Bådinspektøren står for alt vedrørende bådpladser, bådspil og slæbested.
Ledige bådpladser: Kontakt Hormoz
§ 16: Bådpladser:
Bådpladsen er personlig og bliver tildelt af bestyrelsen. Hvert
medlem kan kun have én bådplads.
Såfremt en bådplads ligger ubenyttet i mere end 1 år, mister
medlemmet retten til pladsen.
De der er bosat på Åvej og har egen bådplads, vil være at betragte
som passive medlemmer ved betaling af kontingent som passive
medlemmer, og uden stemmeret.
Foranstående love er godkendt på generalforsamlingen den 27. Januar 2024.
Dirigent: Kenneth Jacobsen
P.f.v.
Bestyrelsen.
Formand: Brian Frandsen
Næstformand: Thomas Andersen
Kasserer: Lene Frandsen
Bådindspektør: Hormoz Majnounian
Bestyrelsesmedlem: Jess Justesen
De oprindelige love blev vedtaget på generalforsamlingen den 15. juni 1995.
1. Isættelse, optagning og henlæggelse af
både i åen er kun tilladt for medlemmer af
bådelauget.
2. Færdsel med ladt skydevåben er ikke tilladt.
3. Alle både skal være forsynet med tydeligt
nummer.
4. Ulovligt henlagte både vil blive anmeldt
til kommunen.
5. Henkastning af affald mv. er strengt forbudt
6. Pæle og rør må ikke nedsættes på
foreningens
område uden bestyrelsens tilladelse
7. Ifølge aftale med Aalborg kommune, skal
bådene være væk fra plænen, fra 1. maj til
1. september
- Bestyrelsen